تبلیغات
جاده سلامت ( ورزش ، سلامتی ، زندگی ) - راه های درمان کمر درد با ورزش کردن
 
جاده سلامت ( ورزش ، سلامتی ، زندگی )
 
 


یکی از مشکلاتی که امروزه  اکثر افراد جامعه به واسطه فعالیت های نادرست و عدم ورزش کردن و یا انجام شیوه نادرست حرکات ورزشی با آن مواجه هستند دردهای ناشی در محدوده کمر و دیسک کمر است که به شدت موجب اذیت و آزار افراد برای انجام کارهای روزمره خود می شود .

افراد مبتلا به این بیماری با اولین احساس درد در ناحیه کمر خود معمولا در دو مرحله قرار  گرفته اند ، یکی از این مراحل مرحله حاد و مرحله دیگر که بسیار خطرناک است مرحله مزمن و پیشرفته است .

در مرحله حاد این بیماری ، اگر بیمار به موقع مراجعه کرده باشد و هنوز بیماری خیلی پیشرفت نكرده باشد، در اكثر این بیماران با دادن داروهای شل‌كننده و ضدالتهاب، مراحل حاد برطرف می‌شود.

مرحله بعدی درمان، انجام فیزیوتراپی می‌باشد. متعاقب آن با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات به وسیله ورزش یا تحریكات الكتریكی، بار و فشار وارده به ستون فقرات را كم می‌كنیم تا مشكل بیماری كاهش یابد.

ولی اگر بیماری كمر درد در مراحل پیشرفته باشد و فرد دچار پارگی و بیرون زدگی دیسک در کمر خود شده باشد  و فشار روی ریشه عصبی وارد شده باشد، در این مرحله نمی‌‌توان از روش‌های ذكر شده استفاده كرد.

به عبارتی هر كدام از روش‌های درمانی، زمان و مورد خاصی باید داشته باشند تا نتیجه مطلوب گرفته شود؛ به‌طور مثال زمانی كه دیسك به ریشه عصبی فشار می‌آورد، ممكن است فیزیوتراپی و ورزش كردن باعث تشدید درد و حتی علایم عصبی و فلج‌های مختلفی شود، بنابراین در این مرحله حتما باید از عمل جراحی استفاده كرد.


اما در مراحلی که زیاد پیشرفته و خطرناک نیست با نظر پزشک معالج می توانیم از ورزش برای درمان و درد کمر خود استفاده کنیم . ورشز های مخصوص این بیماری ورزش های کششی و تقویتی هستند که د رادامه توضیح می دهیم .
  • ورزش های کششی دیسک کمر

برای ورزش برای دیسک کمر به پشت بخوابید .یکی از زانوهایتان را خم کرده دست ها را پشت زانو قفل کنید.

پس از آن زانو را خیلی آرام صاف کنید تا کشش را در پشت عضله ران حس کنید در این وضعیت به مدت 30 ثانیه بمانید و پس از آن چند ثانیه استراحت کنید .

این ورزش دیسک کمر را برای رفع کمر درد برای هر طرف 5 مرتبه انجام دهید


28


برای رفع درد دیسک کمر به پشت بخوابید دو زانویتان را خم کنید به صورتی کف پاهایتان روی زمین باشند.

پس از آن دست هایتان را پشت زانو ها قفل کنید.یکی از زانو ها را در شکم خم کرده و 20 ثانیه این حالت را حفظ کنید.

پس از ان چند ثانیه استراحت کرده و این ورزش را برای رفع درد دیسک کمر برای هر طرف 5 مرتبه انجام دهید.


  • 29


  • ورزش های تقویتی دیسک کمر


با قوی شدن عضلات کمر احتمال عود درد دیسک کمر و کمردرد کاهش می یابد.

کمر دردی که بیش از ۲ هفته طول بکشد، باید با ورزش های قدرتی مناسب تقویت شود تا از عود آن پیشگیری شود.


انتهای پیام /





نوع مطلب :
برچسب ها : درمان کمر درد با ورزش کردن،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 8 مهر 1394 10:21 ق.ظ
باسلام

مطلب شما در سایت قلم تو منتشر شد


باتشکر
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : زهرا مطهری
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :