تبلیغات
جاده سلامت ( ورزش ، سلامتی ، زندگی ) - درمان سردرد های شدید با ورزش کردن
 
جاده سلامت ( ورزش ، سلامتی ، زندگی )
 
 



بیماران مبتلا به انواع سردرد به ویژه سردردهای میگرنی، غالبا از انجام فعالیت های بدنی و تمرین های ورزشی دوری می کنند چرا که می ترسد در حین انجام فعالیت های بدنی حملات سردرد به سراغشان بیاید. در حالیکه متخصصان عقیده دارند این تفکر بیماران اشتباه است.تنها در موارد کمی که فرد علاوه بر میگرن مبتلا به بیماری قابل توجه دیگری باشد انجام فعالیت های ورزشی از طرف پزشکان منع می شود. اما در اکثر موارد، انجام ورزش های سبک و فعالیت های بدنی متوسط می تواند به کاهش حملات سردرد و سایر علائم بیماری در افراد مبتلا به میگرن کمک کند.البته در مواردی بسیار نادری، ممکن است افراد به نوع خاصی از سردرد تحت عنوان سردردهای ناشی از ورزش و فعالیت بدنی مبتلا باشند که در این موارد انجام فعالیت های بدنی و ورزش منع می شود. اما در بیشتر موارد ورزش و حفظ تناسب اندام می تواند یکی از بهترین روش های طبیعی جلوگیری از تشدید حملات میگرن باشد.

 

چند نکته ی مهم ورزشی برای بیماران مبتلا به انواع سردرد

متخصصان در زمینه ی درمان انواع علائم ناشی از سردردهای میگرنی توصیه هایی در زمینه ی فعالیت های ورزشی مناسب برای این بیماران پیشنهاد می کنند:

1-  انجام تمرین های ورزشی منظم: متخصصان بیان می کنند که انجام تمرین های ورزشی منظم، به درمان علائم سردرد کمک می کند.انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، قایق رانی و... به مدت حداقل 3 بار درهفته و هر بار به طول 10 تا 15 دقیقه توصیه می شود. حفظ ضربان قلب مناسب در طول انجام فعالیت های بدنی از جمله عواملی است که منجر به کاهش سردردهای میگرنی در طولانی مدت می شود.

2-  ورزش کردن در صبح: متخصصان عقیده دارند که انجام فعالیت های ورزشی در ساعات اولیه ی صبح برای بیماران مبتلا به انواع سردرد مناسب است.چرا که انجام فعالیت های بدنی در شب و ساعت های قبل از خواب می تواند تغییراتی در عادات خواب افراد ایجاد کند که این به خودی خود موجب تشدید سردردهای میگرنی می شود.

3-  انجام فعالیت های ورزشی سبک: توصیه متخصصان به بیماران مبتلا به میگرن این است که از انجام فعالیت های بدنی سنگین و ورزش های سخت اجتناب کنند. چرا که تعرق زیاد ناشی از فعالیت بدنی  و کم شدن آب بدن می تواند منجر به تشدید حملات سردرد شود. هم چنین فشار و خستگی زیاد ناشی از ورزش های سخت موجب بیشتر شدن درد در بیماران مبتلا به میگرن خواهد شد.

با وجود اینکه برنامه های ورزشی منظم و سبک به بیشتر بیماران مبتلا به سردرد کمک می کند، چگونگی اثرگذاری این امر بر علائم سردردهای میگرنی کاملا مشخص نشده است. مطالعات نشان می دهند که ورزش و فعالیت های بدنی منظم به شکل غیر مستقیم با کاهش دادن استرس در بیماران و افزایش آمادگی جسمی، بهبود وضعیت قلبی عروقی و تقویت سیستم ایمنی در این افراد می تواند در کاهش علائم سردرد موثر واقع شود.

متخصصان معتقدند که رعایت عادات بهداشتی مناسب مانند انجام ورزش های منظم و سبک، رعایت رژیم غذایی مناسب، تنظیم میزان خواب و ... به طور کلی میتواند در حفظ سلامت بیماران مبتلا به انواع سردرد بسیار مفید باشد.

 

 

تهیه و تنظیم :  انیس جهانبازی (کارشناس ارشد روانشناسی ، مشاور و درمانگر)





نوع مطلب :
برچسب ها : درمان سر درد با ورزش،
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 15 مهر 1394 11:23 ق.ظ
باسلام

وبلاگنویس فرهیخته مطلب شما در سایت قلم تو منتشر شد

منتظر مطالب خوب شما هستیم



باتشکر
قلم تو
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : زهرا مطهری
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :